SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Sunday, September 14, 2008

Kisah cikgu

Salam hari isnin...

Dah masuk 15 hari berpuasa..kejap betul rasanya, saya yg azab time posa ni sbb kena bgn awal gi skolah..heheh..jeles betul tgk cik abe peluk bantal lagi....
Smpai bilik guru, bersembang la dgn member2 lain, sbb kelas pon kul 9.30 pagi,so ada masa la nk buat mesyuarat tak rasmi.....nk ilangkan ngantuk pon yer, tu yg menyembang...al-kisahnya, dari juadah berbuka,bazar ramadan,baju raya then terbukaklah cite sorang ckgu ni, yg ghuper2nya dah kategori jutawan...jgn tak caya nyaaahhhhh...menurut sumber2 yg boleh dipercayai, duit dlam akaun dia pon dah mencecah 6 juta...dah ler bujang, duit berkepuk2..makan pon tak abes tuuu.....haaa kauuuu...kaya gak la org melayu ni kan...nk tau income dia dari mana? tu semua hasil dari 20 cawangan pusat tusyen seluruh melaka yg bermula sejak 1985 lagi...so,paham2lah kan duit dh berapa...even modal buat tusyen bukan byk pon, setakat air liur dan tenaga jer....yg jaga akaun dan audit dia pon ckgu sekolah ni jugak, so dia la yg cite senyap2 kat kitaorg..tapi kagum la, sbb duit manyak woooo...yang sayangnya, tak kawin so takde waris la kan....moga beliau menginfaqkan ke jalan yg diredhai Allah bila sudah tiada lagi...
Kalau saya ler,idak ler nk susah payah jadi ckgu, dok umah sudah..hari2 dpt income tusyen apa nak heran, 6 juta makan pon tak abessss....tapi kalau tak kena cara mmg leh susut la...tapi rasanya cikgu ni mmg otak bisnes, tu yg dia pndai cari duit....semua citer di atas adalah benar belaka...heheheh..bukan rekaan tau...sekian jer,nanti bebila smbung lagi...chowww...

p/s : Ina, komen ler apa2 pon, sesambil baca tu..hehehe..

2 comments:

ina said...

business tusyen rupenyer ingatkan business internet. kalau gitu ramai-ramai ler para cikgu buat kelas tusyen biau sampai blurr anak murid sebab tatau nak pilih kelas tusyen yang mana

namida said...

ina
bukan tusyen, iza ckgu kontrak setahun, sementara nk abeskan master ni,nk cari la teaching xperience...kot2 lepas ni nk mintak lecturer....sakit paler ckgu ni...