SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Wednesday, July 20, 2011

Ramadan bakal menjelma...

Salam semua
Sedang cuba menghabiskan buku Ust. Hasrizal@Saifulislam.com berkenaan Transformasi Ramadan...moga2 diberi peluang oleh Allah utk menemui ramadhan kali ini...dan rasanya tak dptlah nk berterawih seperti biasa,sbb adanya si comel yg makin lasak dan menjadi peneman saya ketika suami tiada...:)

Bersediakah saya utk berubah kali ini? Menambah amal ibadat yg sama sahaja seperti tahun2 lepas? Rasanya saya masih berusaha ke arah itu,aura balik dari Umrah usai mengerjakan umrah tahun lepas tidak berbekas kuat di hati,tambahan kadang2 iman dalam diri yg kejap ok,kejap semangat ,kejap down,kejap mengeluh,kejap gitu2 je dan kadang2 sama spt sblmnya...Ya Allah, engkau berikanlah petunjuk kepada hambaMu ini utk terus istiqomah dalam beribadat kepadaMU,utk terus berusaha menjadi hamba yg baik,bkn setakat hubungan denganMU tetapi juga hubungan sesama manusia...

Hal yg terjadi sebelum ini,banyak hikmahnya pada saya, lebih mengenal siapa manusia itu sendiri tanpa melihat zahirnya, yg beragama blm tentu baik dihatinya,yg menunaikan haji itu belum tentu akan berubah sikapnya,dan pada diri saya sndiri, sesungguhnya saya bersyukur atas ujian tersebut,agar terus memperbaiki diri dan bersedia utk memaafkan orang lain dgn tenang hati tanpa stress memikirkan apa orang lain akan kata....

Moga ramadhan kali ini memberikan peluang kepada saya utk terus memohon kepadanya, agar mudah utk solat malam dan mudah2an amal yg dikerjakan dapt diteruskan pada bulan2 seterusnya...

Memikirkan kelemahan tentang diri sndiri itu lebih baik dari memperkatakan dan menuding sikap orang itu dan ini....:)

No comments: