SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Tuesday, April 13, 2010

Pencuri

Salam
Tadi dpt panggilan telefon dari adik :

Adik : Long, umah kena masuk pencuri,ada darah kat kapet (time ni saya dah berderau)
Saya : Hah! biar betul, ibu mana ?(sbb dia je sorang kat umah)
Adik : Masih kat BP Kajang, blm settle,tak tau cite lagi,tgh tggu ayah balik
Saya : Oklah,apa2hal bgtau..(dalam hati Allah sahaja yg tau,sape yg cedera agaknya).
Th

Then, saya call nazrul (adik no2) kat Sarawak nun,bgtau dia,tekejut beruk gak la..Kawsan Cheras/KL skrg ni mmg stail penyamun masuk umah time siang,time ada orang pon dia masuk gak...berani sungguh!!

Saya cuba call ayah/ibu tapi tak dpt..so,kena tenang2kan fikiran,fikir yg baik2 je walau dalam hati Allah je yg tau...

Tak lama lepas tu,Nzrul call balik,dia dpt cite dari ayah,katanya hari ni plak ibu tak kunci pagar dan grill (nak jadi sbab la ni),ada sorang budak umur 20an,org melayu,tnya tentang ayah saya, forsure la ibu saya ckp takde,dia pon tak terpkir mgkin dia knal ayah saya,astu dia nak air sikit sbb haus...dalam pada ibu nk amik air kat dalam,time tu hati ibu saya tergerak,dia capai gunting baju,tetiba budak tu dah ada kat belakgn,dh siap pegang pisau...subhanallah...saya takut dia tikam ke,kelar je ...time bergelut2 tu yg ibu saya sempat tikam dia kat badan,kat bahu,astu dia menjerit,jiran2 pon dengar(kebetulan ada jiran sebelah ada kat umah),budak tu lari keluar,dengan darah menitis kat kapet umah...

Ish..ish..saya dgr cite pon ngeri la,sbb dia dh pegang pisau tu, takut dirodok je..camnalah ibu saya tu blh berani tikam dia...nasib baik takde apa2....sure dia terkejut tu..esok rasanya nk balk KL kejap tgk dia mcm mana...

Ya Allah,kalau nk ambil nyawa hambaMU,biarlah dlam keadaaan yg baik...takut betul dgn dunia akhir zaman ni....

3 comments:

Shida said...

Alhamdulillah, ibu ko selamat. Seb baik cepat bertindak.

Unknown said...

shda
tulah,tapi nywa dia dlm bahaya juga,sbb pencuri tu pegang pisau,mak aku sib baik ada gunting..buatnya dia tikam mak aku..nauzubillah...polis pon ckp mak aku berani,tapi dlm keadaan mcm tu,smua blh jadi kan

beckhlin6777.blogspot.com said...

Ya Allah, ye ke Iza? Lin br baca ni, dah lama rupanya. Alhamdulillah mak iza x apa2. Dan Syabas sbb bertindak cepat. Memang kt sana skrg dh makin teruk, pencuri, pendatang semuanya ramai. 2 bulan lepas, masa Lin balik keje ada dua org budak MELAYU (ye bukan INDON) naik motor pergi ragut jiran selang beberapa rumah Lin. Masa tu Lin ngn Papa kat luar, kami terus jerit kt diaorg x sempat nk kejar diaorg dh lari.