SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Monday, June 1, 2015

VITAMIN C SHAKLEE TERBAIK UNTUK KULIT DAN BANYAK MANFAATNYA


Assalammualaikum

Untuk promo Julai 2015, antara produk yang menawarkan tawaran terhebat adalah Vita C-500gm Sustained Release. Apakah maksudnya ' 500 gm Sustained Release?  Apakah keistimewaan dengan vitamin yang mempunyai elemen ini ?

Untuk makluman, Sustained@ time released ialah proses yang diformulasi untuk melepaskan penyerapan vitamin di antara 3-6 jam. Maksud yang lebih mudah, ia dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam aliran darah mengikut masa tertentu. Jika 500gm yang terdapat di dalam kapsul tersebut, maka setiap jam setiap 100gm akan dilepaskan  secara perlahan-lahan ke dalam badan.Ia memudahkan dapat diserap ke dalam badan dengan dos yang perlahan.

Vitamin C ini adalah bersifat mudah larut, dan oleh sebab itulah individu yang mengambilnya digalakkan untuk minum banyak air. Vitamin C ini dihasilkan bersama-sama bioflavonoid complex. 
Bioflavonoid atau yang dikenal dengan nama vitamin P, sebenarnya bukan termasuk kelas vitamin tetapi sering disebut vitamin untuk memudahkan pengkelasan nutrien yang terkandung di dalamnya. Istilah bioflavonoid merujuk pada beberapa jenis zat seperti hesperin, hesperidin, eriodictyol, quercetin, quercertrin, rutin, myricetin, apigenin, luteolin, catechin, onyx, luteolin, dan flavonoid lain. Nutrien ini tidak boleh dibuat oleh badan dan perlu didapatkan dari makanan.


Bahan Makanan Apa yang Mengandung Bioflavonoid

Bioflavonoid banyak terdapat pada bahan putih tepat di bawah kulit buah citrus. Bioflavonoid juga terdapat dalam lada, anggur, kayu pain, bawang-bawangan, berry, teh hijau, sekoi, apricot, soya, tomato dan brokoli.

Apa yang best sekali tentang vitamin C Shaklee, sebiji kapsul bersamaan dengan 7 biji oren . Hanya ambil sebiji@ 2 biji sehari pelbagai manfaat boleh diperolehi.







Antara kebaikan mengambil Vitamin C :
  • Membentu Kolagen – Kolagen adalah asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
  • Memperbaiki Symptom Pendarahan – Kekurangan vitamin c adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  • Peningkatan Sistem Imun – Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah utih menentang bacteria dan kuman, mengukuhkan system imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema.
  • Mencantikkan Kulit – Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat
  • Mengekalkan Kolesterol Sihat – Ia mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Jangan lepaskan peluang ini, boleh hubungi / wassup saya 016 646 2121  (IZA) untuk konsultasi percuma dan pertanyaan.

COD juga sekitar Teluk Mas, Melaka/ Duyung/ Ayer Molek dan kawasan sekitar. Pengeposan seluruh Malaysia.



No comments: