SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Thursday, July 24, 2008

Anak murid...

Masuk kelas pagi tadi, dgn rotan yang disorok maka bermulalah sesi perbualan cikgu dengan anak muridnya....

Cikgu : Ok semua, hantar buku KOMSAS sekarang.Pastikan ada 22 buku atas meja ckgu..
Murid2 : (ada yang gelabah, kalut,garu kepala). Yang mana ckgu?
Cikgu : Ckgu dah tulis kat white board ni, hantar 24hb kan? hari ni kan 24hb? dah lupa ?
Ckgu buat tawaf satu kelas periksa buku budak2. kalut la masing2...
Murid 1 : Alamak ckgu, belum siap la, buku tertinggal bawah meja.
Murid 2 : Ckgu, saya dh siap,tinggal sikit je lagi...
Murid 3 : Saya dah siap ckgu. (Sambil membawa buku latihan).
Murid 4 : Saya tak tau ckgu, ari tu saya keluar (sambil kawan2 dia berckp di belakang, dia
cuba mengelak.

Ckgu : Ok, siapa yang tak siap, tolong keluar sekarang (Lom tunjuk rotan lagi ni)
Murid2 : Bila dah keluar, masing2 kecut perut tgk rotan....
Ckgu : Siaplah korang kejap lagi, sambil sorang2 kena sedas kt tangan, tapi mmg perit la.
Murid2 : Ala ckgu,jgn la pukul kuat2,saya nk terkencing ni...(sambil dia membaca doa tolak
bala, doa ingt tuhan dan mcam2 la)
Ckgu : TIme ni mmg tak tahan gelak, lawak betul budak ni, punya takut smpai kuar doa
mcam2, tapi rotan tetap rotan.....biar beringat sket...

At then end, ckgu pon berleter la mcm biasa, mintak keje tersebut dihantar sblm sekolah tamat, hasilnya, 4 org je yg hantar...so, yg baki tu siap sedialah esoknya....

camtulah rutin harian seorang guru, keje umah sampai nk kena merayu suh hantar, tu dpt kelas ok ,dpt kelas yg ujung2 tu jgn harap la nk hantar, diherdik ckgu lagi ada...sabar jelah....

No comments: