SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Friday, December 12, 2008

popiah goreng...

Salam..
Ni gara2 tgk kak umi buat kuih cara, astu layan blog cik mat gebu...tgk part kuih...mcam2,sedap2...tapi buat sndiri lagi sedap kan...so,oleh kerana otak pon dh tepu, masuk dapur apsal ter'rajin' plak hari ni plan nk buat popia..inti belasah potong kecik2 sosej tu,carrot dan shallot...tumis sket, astu baru tmbah timun dan bean sproute...astu masuk dlm kuali...
Agak comot sket sbb 2x dalam hidup buat popia ni,dlu sblm kawin buat skali,dah kawin buat sekali..aci ker? heheheh.....enjoy photo tahapahapa ni....

Bunga ijau tu konon nk menyerikan la...poyo jer...



Ni plak spesis kepah kot...slalu tgk jek kat kedai ikan bakar tu, mlm tadi cik abe bawak ada dekat 6 kg kot..perghh..mcm nk makan satu famili...so,rebus jer letak serai 2 btg,halia sket dan garam sket...isi manis,besar sikit dari lala tu...jangkahayat mmg lama...janji jangan kena air paip atau rendam dlm air...tak smpat nk snap bila dh masak,abies kena ngap..hehehhe.....

3 comments:

Qaseh Qasturi said...

6kg byk tu ..awat x hanatr duyung sikit...heheheh

namida said...

ala amy,
berat kulit dah 5kg kot..isi ciputtttt jer.....kalau kupang tu besar la gak kan...

Shida said...

Wahh...sedapnya kepah tu, tak pernah belilah..tak jumpa kat cni...