SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Tuesday, December 30, 2008

Tahun baru 2009

Salam
Pelbagai isu di dunia bagi penutup tahun baru 2008 ni...paling sedih dan ketara di berita sekarang isu Palestine..malam tadi ada satu cerita tentang lawatan wartawan Utusan ke Palestine, saya tak mampu nk tgk sbb terlalu sedih, rakyat yang disisih di tanahair sendri, yang tidak mendapat pembelaan dari negara2 Islam yg lain,yang mampu melilhat sahaja tanpa menghulurkan bantuan...Ya Allah, berilah kekuatan dan perlindungan yang sewajarnya kepada saudaraku disana, semoga mereka dilindungi dibawah rahmatMU.....mungkin sekarang ni Mesia dok bersiap sedia untuk persiapan tahun baru, berseronok dan tidak ambilkisah perihal saudara kita disana..saya tabik la dgn Dubai yang menangguhkan sambutan tahun baru demi menunjukkan simpati kepada nasib rakyat palestine...dunia akhir zaman mcam nilah kan, sesamalah kita sentiasa mengingati diri dan bermuhasabah...

Sempena tahun baru ni,usia pon menginjak ke setahun lagi, maknanya bukan semakin muda...menonton siaran Semanis Kurma di TV9 malam tadi,kelolaan USt.Wan Akashah dan isterinya Ustzh Siti Nor Bahyah amatlah seronok terutama topiknya berkenaan leteran halwa telinga. Dalam kes saya, for sure la den ni byk berleter pada cik abe, sedangkan cik abe den tu amatlah pendiam dan tak byk ckp...bila saya potpet,potpet dia diam jer...mcam perihal Saidina Umar ketika dileter oleh isterinya, beliau mengambil sikap berdiam diri, dengan mengatakan biarlah dia berleter,kerana seorang isteri itu telah byk membantu suaminya...jg anak,kemas rumah,didik anak,masak dll...
Ikut kata Ust. Akashah, utk mengelakkan berleter, sblm nk marah tu istighfar byk2 atau baca bismillah....moga2 syaitan akan dijauhkan ...So,azam tahun baru ni nk kurangkan leteran,dan membebel...tapi saya ni bebel2 pon hal biasa la, tentang kemas umah,kebersihan,solat dan penjagaan barang2..mau makcik ni tak hangin kalau spender sepahsanasini, astu smpah dah berbuang (ni bila sya balik KL), oked saya tak siram,(buah hati kesayangan ni),barang tak reti nk jaga(somi suka bagi pinjam barang kat org) dan melengah2kan solat....hehehe.....rasanya semua org ada masalah leteran kan, so bersama2 lah kita mengurangkan bebelan yang berjuta2 perkataan setahun tu kepada ratus ribu perkataan je untuk tahun 2009....

Selamat tahun baru,moga kalian semua dimurahkan lagi rezki dan dipanjangkan umur untuk terus beribadat kepadanya....amin...

3 comments:

budak said...

selamat tahun baru... salam maal hijrah juga... semoga sama la kite dpt mencapai apa yg diazam pada tahun ni ye.. bab bebel tu... kite sokong la akak.. tp xleh la nk kurg sgt, kurg skit leh la kot.. hehehe...

namida said...

fid
miss u a lot arr...hehe...malm ni amik ibu dn ayah, do take care yer...yelah..akak samada kurang atau makin bertambah kott...hehehehh

mySoul said...

err masa kawan biasa aku tak suka bebel tapi sejak2 ehem... nk mengorak langkah seterusnya ni keje aku bebel jek tak sudah! muahaahahaha
sib baik lah dpt org yg pendiam..dia kata aku suka bebel, hal kecik2 pun bebel dan dia kata aku tersangat suka lah bercakap!! hahaha