SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Friday, October 2, 2009

Kisah orang..

Salam
Bersembang dgn salah sorang kawan saya,tentang kisahnya,membuatkan saya terfikir tentang apa nk jadi dgn zaman skrg ni yer? sbbnya kisahnya adalah mengenai seorang isteri yg dok serumah sebumbung dgn suami tapi dah berbulan2 tak bertegur sapa..sorang ikut pintu depan,sorang ikut pintu belakang...memasing ego agaknya nk berbaik2 tapi nampak gayanya si suami lebih bertolak ansur berbanding pasangannya...
Komen saya satu jer,kalau dah tak boleh nk bersabar,sbb cuba berbaik pon tak jalan,tambah2 si suami memerlukan nafkah zahir dan batin,adalah lebih baik berpisah saje kan...sbb nama je serumah,tapi macam orang asing...

Kisah dia teringat cite tntang staf imigresen yg berkhalwat dgn lelaki bkan Islam ketika si suami nk surpise besday dgn bawak kek,tapi lain plak dapat hadiahnya yg lebih hebat dari si isteri. Nampak akhir zaman ni,sumer dah terbalik, yg perempuan menjadi tuan berbanding suami yg jadi hamba...kadang2 r/tangga ni mmg byk sgt dugaannya,Allah uji dgn mcam2 perkara,dia takkan bagi kita gembira sentiasa,tapi diduga dgn ujian supaya kita tidak terleka dan terlupa...buat peringatan diri saya sndiri,moga kisahnya menjadi iktibar supaya lebih taat pada suami,menghormati suami sepatutnya,dan berikan segala2nya pada suami supaya senang nanti nk masuk syurga kan..kan...

6 comments:

senyuman_malim said...

salam kakak namida
inilah dunia....

dunia pancaroba.......
suka bertemasya.......
owhhhhh....
bagai seorang insan kita melakonkan

hanya lagu ini......
menghiburkan hati...
ku teteapkan iman.....
menempuh dugaan...

namida said...

malim
amboi ko..siap nyanyi bagai..nti bila cari calon isteri,selidik dulu dan kaji latarbelakang yer,supaya tak menyesal kemudian hari...

senyuman_malim said...

owh kakak namida baiklah....
terima kasih

MamaAliffAysraaf said...

Ada stud aku sorang yg hidup mcm ni.Tinggal sebumbung tapi berlainan bilik. Makan asing² dan tak bertegur sapa.

Kesian juga dengar cerita dia, ntahlah, pelik kenapa jadi mcm tu sekali.

namida said...

SHDA
zaman akhir2 ni macam nilah...memasing buat hal sndiri..susah nk ckp la kan..

serinditrimba said...

Aku tak mau beri komen.. tapi tetap aku beri komen jugak...

Er.. susah nak cakap...