Salam
lambtnya nk dpt kunci kedai ni...tak sbr nk masukkan coldroom dan segala barang2...hehe...apa2pon,alhamdulillah,dengan kemurahan reZki dari Allah,dan hidup berjimat cermat,akhirnya dapatlah membeli sebuah kedai@aset sepnjg berbisnes ni...utk bekalan masa depan ...
Keduanya, ajakkan share partner dari SIL utk share sewa kedai dia kat Permatang Pasir..setakat jual mende tecit2 je, stationary,mybe fotostat, T-shirt Muslimah dan produk tmbahan lain...saje nk cari income lebih...
Ketiga,mcm nk jual sengkuang kuah merah then letak kacang atas tu..perghh...ni makanan zaman sek rendah saya dulu,mmg favourite..igtkan tak wujud lagi,ghupernya mende ni laris kat Taman Tasik Permaisuri,Cheras...so,saya plan nk cuba jual di melaka...apa2pon,wish me luck ok...
Till then,masih bz dgn kapal ..dan kapal..dan kapal..dan kapal...rezki Allah sentiasa ada..alhamdulillah....
SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL
Thursday, April 8, 2010
Saturday, April 3, 2010
Perhatian!!
Salam
Just nk share info (walaupun ada yg mempertikaikan kajian prof ni),amiklah pengajaran,benda yg terang2 dah jatuh hukum haram,dan jika sahih la rokok yg ada kt mesia ni ada mende ni,sure rasanya korang berenti kot,termasuk cik abe den yg degil tu..haha...apa2pon,takde pekdahnya merokok ni, buang duit lagi ada,kasi sedekah itu duit lagi bagus,atau buat makan2 utk orang ramai..hhehe....
Just nk share info (walaupun ada yg mempertikaikan kajian prof ni),amiklah pengajaran,benda yg terang2 dah jatuh hukum haram,dan jika sahih la rokok yg ada kt mesia ni ada mende ni,sure rasanya korang berenti kot,termasuk cik abe den yg degil tu..haha...apa2pon,takde pekdahnya merokok ni, buang duit lagi ada,kasi sedekah itu duit lagi bagus,atau buat makan2 utk orang ramai..hhehe....
Wednesday, March 31, 2010
Syampoo Noni Black Hair Magic
Salam
Kepada kengkawan semua,nk prmote la tentang syampoo berubat ni,boleh menghitamkan rambut,mengurangkan kelemumur, rambut botak ,rambut gatal,kepala berkuping2 boleh cuba shampooo ni...
Tak mahal,cuma RM 15 sepeket,kalau nk pakai selalu ada special price...nk cuba,test sepeket dulu ok...
Guna senang aje,lembabkan rambut, then lumur ke kulit kepala selama 7 minit,then biarkan 10minit sehigga meresap ke ubun2..kalau yg botak,akan mengalami gatal2 sedikit,kesan dari rambut yg nk tumbuh...
Kandungan herba semulajadi shampoo...



Kepada kengkawan semua,nk prmote la tentang syampoo berubat ni,boleh menghitamkan rambut,mengurangkan kelemumur, rambut botak ,rambut gatal,kepala berkuping2 boleh cuba shampooo ni...
Tak mahal,cuma RM 15 sepeket,kalau nk pakai selalu ada special price...nk cuba,test sepeket dulu ok...
Guna senang aje,lembabkan rambut, then lumur ke kulit kepala selama 7 minit,then biarkan 10minit sehigga meresap ke ubun2..kalau yg botak,akan mengalami gatal2 sedikit,kesan dari rambut yg nk tumbuh...
Kandungan herba semulajadi shampoo...


Last weekend
Salam
Dapat juga berlama2an di umah cheras,slalu balik dpt tido smlm je sbb bz bebeno...oleh kerana cik abe tak ikut,so panjanglah langkah saya..hehehe....
Perjalanan ke KL bersama puan zana AKA cocobutter,bersama U-ul dan maknya...smpai cheras dlm kul 4 lebih...then,petang tu jugak dlm kul 6.30 pegi PWTC utk book fair..tak puas jalan ,sbb tutup kul 9malam..awal bebeno,padahal hari minggu..
Smpat la merembat 7 novel (especially norhayati ibrahim dan Ramlee Awg Murshid), magazine,buku2 Telaga Biru dan apalagi tah...
contoh2 novel (kredit to cmf-forum oked)

Esoknya,konon nk ajak shda teman di Serdang, tapi member buat gathering utk ahli2 forum.cari (khas utk kelab gardening-Orked)..semua penggemar oked berkumpul kat umahnya smbil makan2,exchange gift dan ada cabutan bertuah...saya dpt pokok hoye..heheh...thanks to kak sofiera....
Gath di umah shida sblm berhoye2 kat Bkt Changgang..

Rombongan cik kiah ke Far East dan Cheah nurseri di Bkt Changgang..besar gile kawasan ni...mostly xport keluar negara...

Oked butterfly..tak pandai nk bela,asyik kojol je..

Himpunan vanda dan mokara...semua RM15 sepasu.berbaloi2...

Cantik kan..tak mampu beli,sbb rasanya mahal..

(all photo credit to forumer at gardening club-cari.com)
Dapat juga berlama2an di umah cheras,slalu balik dpt tido smlm je sbb bz bebeno...oleh kerana cik abe tak ikut,so panjanglah langkah saya..hehehe....
Perjalanan ke KL bersama puan zana AKA cocobutter,bersama U-ul dan maknya...smpai cheras dlm kul 4 lebih...then,petang tu jugak dlm kul 6.30 pegi PWTC utk book fair..tak puas jalan ,sbb tutup kul 9malam..awal bebeno,padahal hari minggu..
Smpat la merembat 7 novel (especially norhayati ibrahim dan Ramlee Awg Murshid), magazine,buku2 Telaga Biru dan apalagi tah...
contoh2 novel (kredit to cmf-forum oked)

Esoknya,konon nk ajak shda teman di Serdang, tapi member buat gathering utk ahli2 forum.cari (khas utk kelab gardening-Orked)..semua penggemar oked berkumpul kat umahnya smbil makan2,exchange gift dan ada cabutan bertuah...saya dpt pokok hoye..heheh...thanks to kak sofiera....
Gath di umah shida sblm berhoye2 kat Bkt Changgang..

Rombongan cik kiah ke Far East dan Cheah nurseri di Bkt Changgang..besar gile kawasan ni...mostly xport keluar negara...

Oked butterfly..tak pandai nk bela,asyik kojol je..

Himpunan vanda dan mokara...semua RM15 sepasu.berbaloi2...

Cantik kan..tak mampu beli,sbb rasanya mahal..

(all photo credit to forumer at gardening club-cari.com)
Thursday, March 25, 2010
cerita ceriti...
salam
wahh..sejak layan FB ni,blog dh lama tak update la...cian kat dier..hehe...
ada beberapa ceriti sepanjang mac ni, most probably about my daily life,people around me, friends ,work dan bla2...
Mggu pertama Mac
mcam biasa,orked robert delight berbunga..perghh...kagum dgn ciptaan tuhan..smangat nk beli oked baru berkobar2 lagi...
Mggu kedua
Pegi berubat dgn anak murid Harun Din, igtkan dekat ghupernya smpai ke Sg PEtai nun,Alor Gajah..smapai sana pon dah seploh lebih,balik umah dah dekat kul 12....kt mencuba, Allah jua yang menentukan...
Mggu ke3
Bz dgn kapal, kapal yg belayar,kapal rosak,nk kejau utang makan kapal tak bayau dan semua about kapal...blk JB kejap amik atuk,astu org KL datang amik atuk..hehe..cam keling pon ada...
Dpt gak tawaf JJ tu, smbil melepas geram mkn kenny rogers,(slalu dtg lmbt,then ayam dah abes)..
Mggu 4..
Gather dgn Malim,(insya'allah) plus pn Qaseh kat DP...saje borak2 smbil mendengar msalah dia..kepada incik Malim, byk2 sabar ok...
Geram dgn sekor umat ni bawak mulut jaja cerite saya kat org lain, dia gila ke hapa atau tensen agaknya....tak kaya macam saya (ni kes geram dh ni,bkn berlagak ok,kes manusia tak puashati ni)...taulah nanti,Allah sempitkan lagi rezeki tu...suka mengadu domba hal orang lain,takde keje agaknya..
Plan nk turun KL pegi pestabuku esok,kalau jadi dgn Mdm COco naik ket, astu smbil berhoye2 sbb hsband tak ikut...kwang..kwang...kwang...heheh....(jgn smpai lupa diri occayyy!!)
Settlekan hutang2 supplier,mggu depan bermulalah bulan baru -----> APRIL FOOL...
OKlah,got to go..nti smbung lagi.daaaaaa......
wahh..sejak layan FB ni,blog dh lama tak update la...cian kat dier..hehe...
ada beberapa ceriti sepanjang mac ni, most probably about my daily life,people around me, friends ,work dan bla2...
Mggu pertama Mac
mcam biasa,orked robert delight berbunga..perghh...kagum dgn ciptaan tuhan..smangat nk beli oked baru berkobar2 lagi...
Mggu kedua
Pegi berubat dgn anak murid Harun Din, igtkan dekat ghupernya smpai ke Sg PEtai nun,Alor Gajah..smapai sana pon dah seploh lebih,balik umah dah dekat kul 12....kt mencuba, Allah jua yang menentukan...
Mggu ke3
Bz dgn kapal, kapal yg belayar,kapal rosak,nk kejau utang makan kapal tak bayau dan semua about kapal...blk JB kejap amik atuk,astu org KL datang amik atuk..hehe..cam keling pon ada...
Dpt gak tawaf JJ tu, smbil melepas geram mkn kenny rogers,(slalu dtg lmbt,then ayam dah abes)..
Mggu 4..
Gather dgn Malim,(insya'allah) plus pn Qaseh kat DP...saje borak2 smbil mendengar msalah dia..kepada incik Malim, byk2 sabar ok...
Geram dgn sekor umat ni bawak mulut jaja cerite saya kat org lain, dia gila ke hapa atau tensen agaknya....tak kaya macam saya (ni kes geram dh ni,bkn berlagak ok,kes manusia tak puashati ni)...taulah nanti,Allah sempitkan lagi rezeki tu...suka mengadu domba hal orang lain,takde keje agaknya..
Plan nk turun KL pegi pestabuku esok,kalau jadi dgn Mdm COco naik ket, astu smbil berhoye2 sbb hsband tak ikut...kwang..kwang...kwang...heheh....(jgn smpai lupa diri occayyy!!)
Settlekan hutang2 supplier,mggu depan bermulalah bulan baru -----> APRIL FOOL...
OKlah,got to go..nti smbung lagi.daaaaaa......
Sunday, March 7, 2010
Monday, March 1, 2010
Seminar
Salam
Ahad baru ni berkesempatan pegi satu seminar kendalian seorg motovator, Dr. A** O**...kalau pandai,sure tahu..hehe..takmo bagi full name..ada cite..
So,pegi just nk tau potensi diri,ttg diri dan potensi dalam biz..tapi,lepas pegi kursus ni,saya selak2 la page berkaitan dgn hal ni, ghupernya ada story disebaliknya, dan amat terkejut dgn cerita2 dari bekas2 peserta yg penah pegi seminar ni..saya malas nk copypaste,takut menjatuhkan reputasi orang,tapi kalau nk tau blh msg saya lebih lanjutt...adiosss...amigos...
Ahad baru ni berkesempatan pegi satu seminar kendalian seorg motovator, Dr. A** O**...kalau pandai,sure tahu..hehe..takmo bagi full name..ada cite..
So,pegi just nk tau potensi diri,ttg diri dan potensi dalam biz..tapi,lepas pegi kursus ni,saya selak2 la page berkaitan dgn hal ni, ghupernya ada story disebaliknya, dan amat terkejut dgn cerita2 dari bekas2 peserta yg penah pegi seminar ni..saya malas nk copypaste,takut menjatuhkan reputasi orang,tapi kalau nk tau blh msg saya lebih lanjutt...adiosss...amigos...
Subscribe to:
Posts (Atom)