SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Tuesday, February 24, 2009

hangin

Salam
Pepagi je tadi dah naik hangin, kelas Geografi ...ada sorang murid dlam kelas saya ni, berdasarkan perbualan saya dgn dia, katanya dia anak org susah, hidup dgn duit kebajikan jer,mak ayah dah uzur,ada kakak dan abang tapi memasing pon ada famili. So,saya ni mmg nk tolong la dia, tapi mulut dia tu,menjawab satu hal,pemalasnya Ya Allah....tuhan je tau...nk ke saya campak dari tingkat 2 tu...
Murid ni memang mencabar kesabaran saya sejak saya handover kelas ni memula lagi. Sepanjang subjek saya,ada je masalah yg ditimbulkan terutama bila saya suruh buat keje, ada je alasan cap ayam dia. .kalau time Seni tu mmg sume bahan takde, water color,kertas lukisan dll, asyik minjam jer....astu menjwab tu yg saya hangin. Geram betul pepagi tadi,tak pasal2 yg innocent pon jadi takut ..Dpt plak kelas yg ramai india,dh jadi mcm sekolah Tamil,so hari2 kena bawak rotan. 2 org dah kena sebat,nangis mcam budak sekolah..degillll yg amat...

Moral of the story,kalau sape tak sabar tu,tak payah la jadi ckgu.Kena plak posting sekolah terjal ke,mau masuk ICU .....

4 comments:

Anonymous said...

Ha..
tu sebab aku tak jadi chegu...
So aku wakilkan ko je la yer...!

Qaseh said...

betul arr kak...owg memang x leh jadi cikgu..baran leh buat naik darah tinggi..bagi keselamatan diri sendiri jugak anak org saya memang x leh jadi cikgu....

rafidah rooshdi said...

salam kak, bab jadi cikgu.. mmg pun budak2 skrg ni.. uat sakit hati je... pagi tadi fid br je ngamuk... cm ngajar budak sekolah.. padahal ajar budak uni.. perangai sorg2.. huhu sampai nagis lecturer di buatnye.. lecturer di sergah nye.. sian kwn fid tu.. sampai sakit kepala fid hangin... darah tinggi dah naik agaknye... heheh...

Unknown said...

coco
eeehh..budak akhir zaman ni,ckgu main langgar jer..hancussss...

qaseh
hari2 naik angin,sib baik dpt sekolah agak ok la,kena sekolah samseng kg dusun,mau ckgu resign 24 jam woooo...

fid
tau takpe..akak ni takde sehari pon yg aman,hari2 mengamuk kat budak2 ni,rotan tu dah wajib...nk tgk akak senyum jgn harap la...sbr ek fid yer..jgn tensen sgt..sekeh je paler budak tu