SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Thursday, June 18, 2009

Orkid baru

Salam
nak tayang le satu oked mahal ni..hehe...sbb dh lama tak beli oked mahal...ketiga2 ni beli kat Port Dickson,ontheway balik tu nampak satu nurseri kecik,so apalagi..makcik pon singgah ler...hehe...rega kat situ bule tahan, dendro biasa pon baru RM 8,vanda pon range RM8-15,tapi tak berapa menarik sgt..cattleya dia pon murah, RM 25-RM30 jer...yg bawah ni agak mahal la bagi saya, sbb terbang RM50...otai2oked sekalian, rasa rega oked kat bawah ni berbaloi ke tak? suka sgt bila dah kembang....

APA NAMA DIA EK? MCM JENIS2 LADY DANCE KAN..REGA RM50..



CLOSE UP BUNGA....



CATT PUTIH+PINK..NAMA TATAU..DAH NAK LAYU...RM25...



DENDRO CURLY,TAPI LAIN SKET KAN...RM8 JER...




yang ni saje nk tunjuk dendro apphylum,yg rajin berbunga sbb yg lain mogok takmo munger..sedey betull....ni close up nye...

6 comments:

Qaseh Qasturi said...

wah..cantik arr bunga2 akk ni..
penuh kasih sayang..hehheheh

serinditrimba said...

Ha bunga???
er ..er..


saya tak minat bunger...

larikkkkk!

namida said...

qaseh
biasa ler...kat orkid ler nk release tensen..

coco
aku tau ko suka apa,suka merempit .heheh....

Shida said...

Assalamualaikum,
No 1 Oncidium josephine.

No 2 Cattleya Merry Song.

Ermm..kalau mcm tu harganya memang mahallah juge...tapi asalkan puashati mahal pun x kisah.

namida said...

shda
tulah..aku tatau market price berapa...tapi,dh cun rembat jelah..anyway,tengkiu ek cari nama oked2 tu...

en_me said...

anggerik yg chantekkk tewww..