SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Wednesday, May 27, 2015

IKHTIAR HAMIL DAN CUBA DENGAN PRODUK SHAKLEE

Assalammualaikum 

Macam best je tajuk atas kan? Nak kata poyo ke, show off ke  apa2 jelah...tak kisah pun,tapi inilah pengalaman yang tidak dapat dilupakan dengan izin Allah dikurniakan zuriat setelah 10 tahun kahwin. Lama kan, tapi penantian yang sangat bermakna, janji Allah itu pasti, yang penting teruskan usaha dan doa banyak2...


Dalam pelbagai rangkaian produk Shaklee, set kesuburan inilah yang paling bermakna dan paling mendatangkan kegembiraan pada saya. Nak tau kenapa? Sebabnya, bagi mereka yang menunggu bertahun-tahun untuk mendapatkan zuriat, tentunya tiada yang lebih menggembirakan apabila DOA yang dipohon dimakbulkan Allah.

Pengalaman saya sendiri, selepas 10 tahun , alhamdulillah berjaya juga hamil dengan izinNYa setelah berusaha bertahun-tahun. Hanya Allah sahaja yang tahu. Perjalanan menuju kehamilan ini bukan mudah, bermula dengan percubaan clomid dengan cycle maximum (4biji sekali makan) sehingga menyebabkan berat badan naik mendadak, kemudian melalui proses HSG (pembersihan tiub fallopian jika terdapat sebarang masalah/tersumbat), ujian darah pada hari 21 selepas datang bulan ,vaginal test, suami dengan sperm testnya , dan telah menjalani percubaan IUI sebanyak 3 kali tetapi nampaknya belum rezeki.Kami hampir2 masuk nama untuk menjalani IVF tapi Allah mengetahui dan sebaik2 perancang.


Dengan pelbagai produk dan pelbagai usaha untuk hamil ,maka saya hanya suka-suka mencuba produk Shaklee ini, dan mungkin juga asbab atas doa saya termakbul. Speechless bila buat test kehamilan sebanyak 3kali lepas period delay,dan hasilnya positif... syukur alhamdulillah...

Produk pertama yang saya makan adalah B Comp dan Vitalea. Sekadar mencuba setelah bertahun2 telan macam2 supplement/ ubat/ herba untuk hamil. Saya makan untuk 2 bulan dan bulan ketiga alhamdulillah dengan rezki Allah merasa nikmat kehamilan. 

Suami pula saya belikan ZINC untuk menambah lagi kekuatan dan kualiti sperma . Tambahan lagi beliau merokok,so peluang untuk hamil lagilah tipis sebab racun dan nikotine berbahaya terdapat di dalam rokok boleh menjejaskan kualiti sperma. 

Allah sahaja yang tahu, betapa bersyukurnya saya sepanjang kehamilan, dengan anak angkat saya yang buat perangai sebab nak dapat adik, dengan kerja yang agak banyak ,nasib baik mabuk dan mengidam tak teruk...Alhamdulilah.

Saya sangat suka VItalea sebab ia memberikan tenaga untuk bekerja di siang hari. Dengan B Complex saya rasa tenang dan kurang stress untuk memikirkan tentang mendapat zuriat sebab saja suka2 nak makan...heheheh...Konon2  macam dh frust la tapi still teruskan usaha...cuma tak berharap...sebab dah lama sgt...Tetiba hasil UPT positif, buat 3x untuk pengesahan...rezeki kan, dah tertulis di LOH MAHFUZ, kita hanya berusaha, Allah jua yang menentukan.

Kepada yang berminat, boleh cerita2 dengan saya, nk tahu tentang kelebihan produk di atas . SMS/ Wassup saya di 016 646 2121 (IZA) . KONSULTASI PERCUMA TANPA GST..HEHE..:))

INILAH ANAK BERTUAH SAYA,DARI SEBELUM HAMIL,SEMASA DAN SELEPAS SEMUANYA DENGAN SHAKLEE.... :))






Ingin mengetahui lebih lanjut, saya sudi berkongsi cerita dan pengalaman, boleh call/ sms atau wassup saya (IZA) 016 646 2121 utk maklumat lanjut.

Penghantaran sekitar Teluk Mas, Duyung, Ayer molek, Umbai Melaka.
Pengeposan seluruh Malaysia

No comments: