SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Sunday, May 24, 2015

DR. FOREST C SHAKLEE SEBAGAI PENGASAS TERHEBAT PRODUK SHAKLEE

Assalammualaikum. Bismillahirrahmannirahim.


Kebiasaannya nama sesuatu produk juga berkait dengan pencipta @ creator produk tersebut.Produk Shaklee diambil sempena nama pengasasnya iaitu Dr Forrest C Shaklee dan merupakan salah satu produk perniagaan MLM yang tertua di dunia. Ia ditubuhkan pada 1 April 1956 dengan memegang falsafah "Living in harmony with nature".

Beliau dilahirkan pada tahun 1894 dan sejak kecil beliau telah menghidap penyakit batuk kering dan pada ketika itu semua doktor bersetuju bahawa beliau tidak mampu untuk hidup lebih lama.Kesian kan? Tapi yelah di tahun tersebut dengan kemudahan perubatan yang terhad segala mungkin penyakit boleh menyebabkan kematian dengan cepat kerana ubat-ubatan yang terhad. 

Maka dengan sebab itulah keluarga beliau telah berpindah ke tempat lain (dari kawasan lombong arang batu) ke kawasan yang lebih subur dan dapat menghasilkan tanaman semulajadi.  Tahap kesihatan beliau semakin pulih dengan mengamalkan pemakanan yang sihat dan persekitaran yang baik. Penemuan multi-vitamin pertama beliau adalah  pada tahun 1915 dan ia dinamakan Shaklee Vitalized Minerals. Sekarang ia dikenali dengan nama Vitalea dan merupakan 'signature' produk bagi Shaklee.

Beliau juga merupakan seorang yang berpendidikan tinggi dengan memiliki ijazah dalam bidang nutrisi, filosofi,bio kimia dan divinity. Selain daripada itu, beliau turut mempraktikkan ilmu chiropractor dan kemudiannya pada usia 65 tahunbeliau menubuhkan Shaklee Corporation bersama dua anaknya untuk berkongsi produk yang telah dihasilkannya.










Kekuatan sesuatu produk adalah bergantung kepada berapa lama ia mampu bertahan di dalam pasaran serta penambahbaikan ke atas produk yang dihasilkan. Maka tidak waswas lagi produk Shaklee adalah di antara produk suplemen yang terbaik dihasilkan dan masih bertahan sehingga sekarang.

Berminat untuk mengetahui lebih lanjut, kita boleh sembang2 dengan wassup saya  Iza 016 646 2121. InsyaAllah saya akan berkongsi tentang apa yang telah saya amalkan...

Nanti bersambung di entry selepasnya...:))

Wassalam..

No comments: