SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Wednesday, May 27, 2015

SET KESUBURAN SHAKLEE BAGI MEREKA YANG SUKAR HAMIL

Assalammualaikum..

 Apa yang menarik tentang B Complex Shaklee ialah ia sumber lengkap dengan Asid Folic, Mengapa? Bagi pasangan yang mahu hamil atau sukar hamil,kebiasaannya doktor di klinik akan memberikan asid folic kerana salah satu fungsinya adalah untuk membina sel-sel baru dalam tubuh. Ia penting dalam membina DNA yang baru dan memperbaiki sel yang rosak.Oleh itu,ia amat diperlukan bagi janin yang baru berkembang di dalam rahim ibu untuk kesihatan bayi sehinggalah kelahirannya.

Yang bestnya, B Complex ini blh diambil sebelum/semasa dan selepas kehamilan (tempoh berpantang) sebab ia boleh mengelakkan tekanan bagi si ibu menghadapi tempoh berpantang. Lengkap bukan? Paling penting ia adalah dari sumber semulajadi..:)

Selain itu, ia juga boleh merawat masalah kesuburan pada lelaki dengan mengurangkan kecacatan kromosom pada sperma lelaki.Jadi dalam persediaan untuk hamil,suami dan isteri pun boleh makan, menjimatkan dan  membantu kedua belah pihak . Ada 120biji dan makan sebiji sehari je.Kalau stress sebab memikirkan lambat dapat anak, B Complex nilah penawarnya..:))



Vitamin B Complex adalah merupakan gabungan dari beberapa vitamin yang larut air. Komponen B kompleks terdiri daripada:





1. B1 (thiamin)
2. B2 (riboflovin)
3. B3 (niacin)
4. B5
5. B6 (pyridoxine)
6. B12 (cobalamine)
7. Acid folic
8. Asid panthothenic

9. Biotin


Vitalea pula adalah vitamin yang terawal yang dicipta oleh Dr Forrest. Dalam Vitalea terkandung 23 vitamin dan mineral yang seimbang untuk tenaga, sistem imun badan dan sangat bagus untuk ibu hamil. Sebab apa? Adalah penting untuk bakal ibu sihat bertenaga dan kuat untuk meneruskan usaha kehamilan dan Vitalea amat berperanan dalam menjaga tekanan darah (HB) ketika hamil kerana di dalamnya terkandung zat besi  (iron) yang amat diperlukan sepanjang kehamilan.

Senang cite, saya makan vitalea ni rasa bertenaga dan sihat terutama ketika melalui proses kehamilan terutama bacaan HB yang sentiasa cantik, kalau tak nanti nurse bising..heheh Seperti biasa, vitamin ini boleh juga diambil oleh suami, sama juga seperti B complex.


Bagi supplement spesifik untuk membantu mengatasi masalah di pihak lelaki , ZINC adalah dicadangkan kerana ia berfungsi untuk meningkat kemampuan seks lelaki. Ini adalah kerana ZINC dalam prostat lelaki memainkan peranan penting terutama kualiti sperma yang dihasilkan. Sekarang ini,masalah kesuburan bukan sahaja di pihak wanita sahaja,tapi lelaki pun ada masalahnya, Sebab itulah, kedua pihak harus mencuba dan ikhtiar untuk mendapat zuriat kan..Pendek kata ,USAHA TANGGA KEJAYAAN..:))



Seeloknya, sebagai persediaan untuk mendapat zuriat, suami dan isteri perlu menjalankan pemeriksaan dengan doktor sakit puan seperti masalah haid yang tidak teratur, masalah kualiti sperma,masalah ovum  yang tidak menghasilkan telur, masalah tiub fallopian tersumbat dan pelbagai lagi. Supplement hanyalah sebagai ikhtiar kita dan membantu memperbaiki kesihatan kita kepada yang lebih baik.

Bagi yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut, bolehlah sms/ wassup  016 646 2121 (IZA) untuk mengetahui tentang produk dan apa jua perkongsian yang boleh membantu mengatasi masalah kesuburan. 



CONTOH SET KESUBURAN LENGKAP SHAKLEE


No comments: