SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Saturday, January 30, 2010

Sarawak...

Salam
Akhirnya,selamat pulang ke Semenanjung merentasi laut china selatan ke Kuching,Sarawak..Plan ke S'wk pon ada ajakan ibu dan ayah sbb depa dua tu dpt tiket free under imi..Ramai yg komen,pegi senyap2 tapi saya malas nk heboh sbb takut tak jadi,al-maklumlah kerja sendiri ni tak tntu masanya...even saya pegi ni pon,tinggal je dgn staff yg ada,supply ke kapal ada pending lagi 2..alhamdulillah,segalanya berjln lncar,just monitor by email dan phone..

So,di Kuching,percutian ini agak jimat sbb tido umah Fid (mysis inlaw) di Kota Samarahan,yg jarak dari Kuching cuma 20minit (kalau tak jam)..so,bila dok kat umah SIL ni,blh masak dan lepak2...cuma,nk ke tpt lain agak jauh sbb serawak ni besarrrr yg amatt....cuma berkesempatan dgn Serikin (sempadan Kalimantan) dan jalan2 di Kuching je..Ada few photo di sana..makanan halal agak sukar la,sbb mostly cina yg dok kt Kuching...melayu adalah yg ke3,selepas Iban rasanya....so,jmpa penduduknya yg bertatoo tu paham2 la yer...More photo di FB yer...


Laksa Sarawak...




Cik abe dan Nzrul ..




Cik abe di Waterfront,Kuching..

2 comments:

ina said...

oooo... gi sesenyap je ek tup2 dah ada kat sarawak. apa pun, selagi rezeki masih melimpah ruah, selagi badan tengah sihat, bila lagi nak menikmati bumi allah nie.
see ya, bye.

Unknown said...

ina
gitulah, penat keje,ada rezki lebey jalan2 ler kita..lama tak dgr berita,bz dgn bb ye..