SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Wednesday, August 12, 2009

Khasiat susu ibu..

Salam...just nk share....c/paste dari email je...

Alkisah pada
> suatu masa, di sebuah hospital bersalin di Amerika. Maka ada
> le dua orang ibu yang melahirkan sorang anak lelaki dan
> sorang lagi anak pompuan.
> Masalahnya, kedua-dua ibu tadi,
> mengaku yang mereka melahirkan anak lelaki tersebut ! Ni kes
> berebut anak lelaki le.... Oleh kerana mereka melahirkan
> pada waktu dan masa yang sama, maka timbul le sedikit
> masalah bagi menentukan ibu yang sebenar bagi anak lelaki
> tersebut.
> Pada waktu tersebut, tiada lagi
> ujian DNA. Maka doktor pakar dari Amerika bertanya le pada
> kawan dia, sorang doktor dari mesir,macam mana nak
> selesaikan masalah tersebut.Dia orang dah buat ujian darah
> dah, malangnya, kedua-dua ibu tersebut mempunyai kumpulan
> darah yang sama. Lagi rumit masalah tersebut! Maka doktor
> Amerika tu tanya le doktor dari mesir, macam mana nak
> selesaikan masalah ni, sebab dia dengar orang kata Islam dan
> Al-Quran ni agama yang sempurna, dan setiap masalah ada
> penyelesaiannya di dalam Al-Quran. Maka terkedu le doktor
> dari mesir tuh! Nak tak nak, doktor dari mesir tu, ajak
> doktor Amerika tu berjumpa dengan sorang kawannya,iaitu
> seorang ulama terkenal dari mesir. Maka ulama dari mesir tu
> tanya le apa masalahnya.
> Setelah diceritakan segalanya, maka
> ulama mesir tersebut tersenyum.Korang nak tau tak, apa yang
> dia suruh buat ? Alah...bukannya suruh potong dua cam dalam
> citer melayu lama tuh ! Ulama mesir tadi suruh diperah susu
> kedua-dua ibu yang melahirkan anak tadi! Dan dibuat ujian
> tentang kandungan kalsium, zat galian dan
> sebagainya!
> Setelah selesai ujian, mereka
> diminta membawa keputusan ujian dan berjumpa semula dengan
> ulama tersebut. So, setelah dapat keputusan ujian, maka
> mereka pun bertemu semula dengan ulama tersebut. Nak tau apa
> keputusannya ? Salah satu dari susu ibu tersebut,
> mengandungi 2 kali ganda bahan-bahan seperti kalsium, zat
> galian dan apa-apa yang sepatutnya berada di dalam susu ibu.
> Maka ulama mesir tersebut berkata, ibu yang mempunyai susu
> yang mempunyai bahan-bahan 2 kali ganda itulah ibu sebenar
> kepada anak lelaki tersebut
> Maka doktor amerika tadi bertanya,
> apa buktinya di dalam Al-Quran, maka ulama mesir memberitahu
> bahawa, bahagian untuk anak lelaki itu adalah 2 kali ganda
> dari anak perempuan, begitu jugalah dalam soal pembahagian
> harta pusaka. Jadi, oleh kerana itu adalah hukum Allah, susu
> ibu juga merupakan 'harta', maka untuk anak lelaki,
> adalah 2 bahagian, berbanding untuk anak perempuan
> !
> Semoga menjadi panduan buat kita
> semua......
>

6 comments:

imam said...

kayo den..dapat byk hata..hehehe

namida said...

imam
yolah...semayang jgn plak ke parit jer..esok lunch sesama nak? dgn kak qaseh skali..ni no akak : 016 6462121.

serinditrimba said...

Salam,

teja... itu pembahagian harta kan.. he he..lelaki memang lebih kaya kan..??

tapi dalam bab mencari rezeki, patutnya lelaki kena berusaha dua kali ganda dari pempuan, tapi kebanyakan lelaki selalu nya malas nak bekerja

wa ha ha ..prejudis nyer aku!

Qaseh said...

org pon nak prejudis arr...kekekekke

Shida said...

Thanks for sharing. Er...kalau anak aku si Asyraaf tu, dahlah menyusu sampai umur 3 thn takleh nak berenti lagi, untung sungguh dia ye...banyak 'harta' dia terima dr aku.

namida said...

coco
tau takpe...bukan setakat malas keje,astu nk ngelat jer...ehehehe

qaseh
hehe,nk join ek..

shda
tulah,takpe..kalau anak menyusu lama dgn ibu,org kata senang sket nk bentuknya, dgr kata..insya'allah...