SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Tuesday, August 11, 2009

Koleksi orkid..

Salam..
Adalah sorang hamba Allah tu nk tgk koleksi orked saya,tak byk manapon,ada yg dah kojol dan ada yg hidup segan mati tak mau...oked butterfly saya langsung takmo berbunga,dah puas letak baja A,baja Z atau baja cap X pon takmo...so,kat bawah nilah yg masih survive,ada yg tgh kuar spike dan ada yg membesar dgn daun malar hijau..hehe.....ni sume gmbr lama,tak smpat snap yg baru lagi....enjoyyy....


Beli dari kak sarah,phal gigantea dgn phal apatah..hehe...




Cattleya RObert Delight -antara spesis catt yang saya ada,bunganya yg besar,dan warna kuning menyala..rajin gak bebunga..tgh tggu satu spike...




Penang girl..tapi takde bau..beli dulu cuma RM15..



Orked dari Sabah, tatau mungernya cmna..tggu dgn sabar ni...



Orked pinang - skrg ada 3 spike, 1 pinang purple..



MOkara purple - sedang berbunga..senang bela gak..





Dendro Liberty - skrg mogok takmo munger plak..



Dendro lagi,ni pon rajin bebunga...



Dendrobium lagi- yang ni amatlah rajin bebunga.skrg ada 2 spike...



Dendrobium curly - beli kat kg di Johor..harga cuma RM8..



CATLEYA - Rasanya hybrid,sbb jangkahayat kembang cuma 2 hari,tatau la apa ke halnya..





ASCOCENDA WHITE...specifik name tatau...



ASCOCCENDA FULL SUN BEAUTY..kalau tak silap la...very cute dan comell...

4 comments:

imam said...

x kan sampai letak orked dalam rumah kot..hehehe

namida said...

imam
biasalah...akak tdo dgn oked..heheh...letak dlm pagar umah,kat luar pagar ada kes org curi...pencuri pon pandai pilih nk yg spesis mahal jer...

Qaseh said...

sikit mende nyekk..banyak lah...
huhu nompang negok...nk bela x reti....

namida said...

qaseh
tu pon ada yg dah kojol,yg mahal plak tu..sbr jelah..jaga makan minum cik abe dan anak2 dh oklah tu..heheh....