SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Sunday, August 30, 2009

Salam Kemerdekaan



Salam
Hari ni hari kemerdekaan yang ke 52 dgn tema 1 Malaysia..

Rasanya, memasing faham maksud merdeka tu,tapi masih ada sebilangan anak2 bangsa yg tak reti nk menghayatinya...contohnya berparti di kelab2 sambil minum2,melakukan perbuatan terkutuk sampai lahir anak merdeka tak sah taraf,berpesta tak henggat donia dan sebagainya ..sib baik thn ni jatuh pada bulan ramadhan,kuranglah sket dosanya, kalau tak konsert manjang...

Kemerdekaan ni besar ertinya pada yg memahami. Kita sepatutnya dah bebaskan diri dari dijajah dan tidak terpengaruh dgn budaya luar yg kadangkala tidak sesuai diamalkan oleh orang kita..sepatutnya,dgn kemerdekaan yg diberi,manfaatkanlah dgn sebaik mungkin, berdoalah supaya hidup dalam aman damai,hormat menghormati dan bertolak ansur..nampaknya skrg semakin lama mengecap kemerdekaan,semakin sombong sesetengah anak bangsa tu dan kadangkala ada yg tak mengaku asal usul tu org melayu..

Mmmm, terpulang la kan, sebaiknya ingatilah perjuangan orang2 terdahulu dalam susah payah utk menuntut kemerdekaan...sesungguhnya,tanpa perjuangan yg lepas,tiadalah nikmat seperti sekarang...

SELAMAT HARI MERDEKA !!

2 comments:

imam said...

Amik korang..kak namida dah start mengajau erti kermerdekaan..

"paham semua murid-murid?"

hehehe

namida said...

imam
siot jer..hehe...biasalah,berjiwa patriotik kan...anak bgsa skrg dah byk lupa diri..