SHAKLEE MALAYSIA

SHAKLEE MALAYSIA
NATURAL AND HALAL

Sunday, August 9, 2009

Kurniaan Allah..

salam
Melawat ke salah sorang teman blog, menyebabkan saya kagum dgn usahanya.Pada Mya, terima kasih atas info yang berguna, saya akan cuba usahakan sehingga berjaya...Sesungguhnya Allah tidak menduga seseorg itu diluar kemampuannya...bak kata seorg kawan baik saya masa di Pernas, dengan berkahwin,kita telah menyempurnakan salah satu tuntutan agama, sepanjang perkahwinan dalam menunaikan tanggungjawab suami dan isteri,apa yang penting adalah taqwa kepada Allah.Setiap dugaan dan ujian pasti ada sebabnya, yang mana ia menguji keimanan dan ketaqwaan seseorg...saya terkesan dgn nasihat beliau, yang mana selama ini mungkin saya lebih byk bersedih atas apa yg berlaku...moga2 ada kemanisan di sebalik apa yg saya lalui selama ini...

Kepada yang mempunyai kurniaan Allah ini, didiklah mereka dgn penuh sabar, hiasilah kehidupan mereka dengan keimanan, taat pada agama dan turut pada perintah Allah..berikanlah rezeki yang berkat sebagai sumber makanan mereka dan peliharalah akhlak mereka dengan budi pekerti yang mulia..sesungguhnya, ibu bapalah yang mencorakkan perjalanan dan pekerti kurniaan Allah ini...semoga kalian menjaga amanah yang diberi dengan sebaik2nya dan rasa syukur....

5 comments:

imam said...

kak..dah tgk blog dia yg lagi satu..pasal bunga..cantik ooohh bunga dia..

Qaseh said...

ermmmbetul kak...
kadang2 org rasa org ni banyak sangat merunggut...
pk2 balik...ikut jerlah arus.biar masa dan persekitaran yg membawa hala..dan ketentuan Allah yg merungkai rumusan sesuatu perkara tu,

kadang2 rasa penat...tapi org akan berusaha utk kearah kebaikan....

namida said...

imam
ko tgk munger manjang...takde tgk lain..hehe...oked takde nk sedekah ker?

qaseh
tulah kan,akak tgk zaman skrg semakin mencabar,dah didik dgn agama segala bagai pon akhirnya kecundang gara2 persekitaran yg terlalu bebas, internet,kawan2 dsb...doa jelah byk2 moga dijauhkan yer...

imam said...

alaa..x yah nak sedekah..
akak dah banyak kat rumah tu...

namida said...

imam
drpd tak terbela,baik ko sedekah kat akak yg rajin ni...sian oked tu taww....